سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دانش دین است، پس نیک بنگرید که از چه کسی دین خود رامی گیرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات
تبادل لینک خودکار - افزایش رتبه و بازدید در گوگل.
بازدید امروز :54
بازدید دیروز :30
کل بازدید :235518
تعداد کل یاداشته ها : 308
103/2/15
11:42 ع
نمی دونی چی بپزی؟ از سایت ما بازدید کن!!

ایکس قرص ایکس گربه ای که ایکس خورده


  
  

 

برای داشتن موهایی زیبا، چه بخوریم؟

حجم، رنگ و درخشندگی موهای ما به میزان بسیار زیادی از وراثت و ژنتیک مان نشأت می‌گیرد.اما طبیعت مو هر چه که باشد، دقت دربار? تغذی? مان این شانس را به ما می‌دهد که موهای درخشان، براق و سالمی داشته باشیم. در اینجا چند توصیه مؤثر داریم که می‌توانند سلامت و زیبایی موی شما را بیشتر کنند...

 

گردو و انواع ماهی ها برای مو: اسیدهای چرب برای درخشش

اسیدهای چرب برای موها بسیار مهم هستند. در واقع سلامت پوست و به دنبال آن پوست سر، وابسته به دریافت میزان مناسب اسیدهای چرب است. از آنجایی که تغذی? ما عموماً سرشار از امگا 6 است، امگا ششی که در بیشتر روغن های گیاهی وجود دارد، باید توجه ویژه ای به دریافت امگا 3 نشان دهید: ماهی های چرب و گردو سرشار از امگا 3 هستند، البته ممکن است خودتان هم ایده های خوبی برای دریافت امگا 3 داشته باشید...

 

صدف, غلات، دانه ها و گوشت قرمز برای موها: روی پیشرو همه

اگر فکر می‌کنید که موهای تان خیلی کند رشد می‌کنند، شاید علت آن کمبود روی باشد. این عنصر کمینه یک آنتی اکسیدان قوی است و برای سلامت موها و ناخن های شما اهمیت قابل توجهی دارد. و خوب است بدانید که 80% افراد دچار کمبود این عنصر هستند! روی را می‌توانید در صدف های خوراکی ِ دریایی و همچنین در گوشت گاو، گوشت بره و بسیاری از دانه ها (خصوصاً دان? کنجد و کدو) از جمله دان? گندم بیابید.

 

پروتئین ها: کمک به رشد موهای شما

موهای ما از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین مصرف کافی پروتئین، البته پروتئینی که کیفیتش مناسب باشد برای روی فرم بودن موها مهم است... بدین منظور مصرف گوشت ماهی یا گوشت بوقلمون فاید? بیشتری دارد زیرا هم جذب آنها برای بدن راحت تر است و هم چربی کمتری دارند.

توجه! با این حال در مصرف پروتئین زیاده روی نکنید و فیبرها و ویتامین هایی را که باید از طریق گیاهان برای بدن تأمین کنید را از یاد نبرید.

تمام این عناصر را می‌توانید در مکمل های غذایی که مخصوص مو هستند بیابید... اما سعی کنید تغذیه تان را غنی کنید از مواد غذایی مفید، که همیشه قیمت مناسبی هم دارند!


  

 

شوره سر یک بیماری است که در پزشکی به عنوان درماتیت شوره ای شناخته شده است. شوره سر ناشی از رشد بیش از حد سلول های پوست سرباافزایش یا کاهش در ترشحات چربی است و در اغلب موارد غده سباسه به طور فزاینده ای فعال می شود، و این علت ترشح بیش از حد سبوم،به عنوان اگزمای شوره دارشناخته شده است.

معمولا شوره سر باعث خارش پوست سرمی شود و استرس ،تغییر فصل و نوع مواد غذایی می تواند باعث افزایش هر دوی آنها شود.

پیشگیری و درمان :

شامپوهای ضد شوره سر زیادی وجود دارد، و بسیاری از آنها دارای اثرات مفید هستند، اما برخی می تواند باعث خشکی مو و یا افزایش چربی آن شود،

برخی ممکن است موادی مثل روی داشته باشند که به نرم شدن شوره سر ومتعالبابه از بین بردن آن کمک کنند.سعی کنید چربی کمتری مصرف کنید، ادویه جات ، شکلات و نوشیدنی های بسیار داغ ترشحات چربی را تحریک می کنند.

بعد ازشستن موبا شامپو موی خود را با سرکه یا آبلیمو بشویید، این مواد اسیدی، باعث پاک شدن چربی ها خواهد شد، واین عمل به عنوان درمان موثرشوره سرمحسوب می شود.

از پاکی و استریلیزه بودن ابزار مورد استفاده در سالنهای آرایشی اطمینان حاصل کنید.

ماساژ روزانه پوست سررا با حرکت چرخشی انگشتان دست خود بصورت روزانه انجام دهید، با این کار گردش خون در موهای شما افزایش می یابد که به افزایش طول موکمک می کند.

همچنین حنا دارای آنتی بیوتیک است که در از بین بردن شوره سر موثر است. شما می توانید یک قاشق آب لیمو یا سرکه به آن اضافه کنید.

اگر شوره سر تان ازبین نمی رود، باید با یک پزشک مشورت کنید، ودرنهایت نسخه آخربرای از بین بردن شوره سر،سیراست.

سیربهترین درمان برای شوره سر است، به این ترتیب که سیررا خرد کرده، سپس آن را با الکل سفید در یک بطری بسته قرار داده، بگذارید به مدت ده روزبماند سپس آن را صاف کنید، ودوباردرروز برای ماساژ پوست سر خود ازآن استفاده کنید.


  
<   <<   6   7   8   9   10      >