سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به پیامبران ، داناترین آنان است بدانچه آورده‏اند . [ سپس برخواند : ] « همانا نزدیکترین مردم به ابراهیم آنانند که پیرو او گردیدند و این پیامبر و کسانى که گرویدند . » [ سپس فرمود : ] دوست محمد ( ص ) کسى است که خدا را اطاعت کند هرچند نسبش به محمد ( ص ) نرسد ، و دشمن محمد ( ص ) کسى است که خدا را نافرمانى کند هرچند خویشاوند نزدیک محمد ( ص ) بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات
تبادل لینک خودکار - افزایش رتبه و بازدید در گوگل.
بازدید امروز :0
بازدید دیروز :6
کل بازدید :235227
تعداد کل یاداشته ها : 308
103/2/6
10:21 ص
نمی دونی چی بپزی؟ از سایت ما بازدید کن!!

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

معماری | فنگ شویی چیست؟ عبارت فنگ شویی به صورت تحت الفظی به معنای (( باد و آب )) است، ولی در واقع به معنای هنر زندگی موزون با محیط میباشد.
 

زمانی که به هماهنگی با تمام محیط اشیای خود دست یابیم، زندگی با لطافت بیشتری پیش رفته و رسیدن به اهداف بسیار آسان میشوند. مکان زندگی ما و نحوه ای که اشیای هر اتاق را منظم می کنیم، به شکل شگفت آوری بر کیفیت زندگی ما تاثیر میگذارند.

زمانی خانواده ای در آپارتمانی واقع در یکی از محلات فقیر شهر زندگی میکرد.زمین این محله نسبت به محیط اطراف پایین تر بود و به همین دلیل در ماههای زمستان هر روزبا یک مه غلیظ صبحگاهی پوشیده می شد. زمانی که باد از سمت خاصی می وزید، این مه تبدیل به توده زرد کثیفی می شد که بوی مشمئز کننده با فاضلاب را از کیلومترها دورتر به محله می آورد در تمام مدتی که این خانواده در این مکان زندگی میکردند، به دلیل محیط نا مناسب دچار روحیه بی تفاوتی شدیدی بودند. سر انجام پس از مدتی وضعیت اقتصادی خانواده بهتر شد و به محله مناسب تری نقل مکان کردند. بلافاصله همه انرژی و اشتیاق بیشتری برای فعالیت پیدا کردند. آن مکان منفی باعث اضمحلال انرژی انها می شد در حالی که مکان مثبت آن را تقویت میکرد.

البته بدیهی است که همیشه نقل مکان و تغییر کالبدی محل اقامت ممکن نیست اما با استفاده ا ز فنگ شویی میتوان شرایط داخل آپارتمان را به نحو موثری عوض کرد.هنگامی که موفق می شویم آپارتمان خود را از مکانی به عنوان بیتوته شبانه به یک خانه تبدیل کنیم از نظر فنگ شویی در مسیر درستی قرار گرفته ایم. این کار به راحتی با تغییر نظم مبلمان یا نورپردازی مناسب در گوشه های تاریک خانه عملی است.

مسلما برای همه ما اتفاق افتاده که به آپارتمانی وارد میشویم و بلافاصله راحتی و گرمی یک خانه را احساس کنیم. و باز بدون شک همه ما آپارتمانهایی را دیده ایم که بی دلیل ناراحت به نظر میرسند. آپارتمان اول از نظر فنگ شویی مثبت تلقی میشود.در حالی که آپارتمان دوم چنین نیست. با تدابیر خاصی در آپارتمان دوم نیز میتوان راحتی وآسایش آپارتمان اول را به دست آورد.

با فنگ شویی می توان احساس خانه بودن را در آپارتمان به وجود آورد. و هنگامی که محیط آن متعادل و متوازن شد بدون شک در تمام زمینه های زندگی ، شادتر سلامت تر و موفق تر خواهیم بود. با بهره گیری از نیروی حیاتی چی به مزایای روز افزونی دست خواهیم یافت.

منبع: کتاب فنگ شویی برای زندگی در آپارتمان


  
  

چگونه آپارتمانی زیبا داشته باشیم

معماری | چگونه آپارتمانی زیبا داشته باشیم امروزه با افزایش روز افزون جمعیت شهری و قیمت زمین، ساخت و ساز آپارتمان و زندگی آپارتمانی مقرون به صرفه تر شده است . بیشتر ما حداقل یک بار زندگی در محیط بسته آپارتمانی را تجربه کرده ایم و از معایب و مشکلات آپارتمان نشینی آگاهیم. یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضای آپارتمان است .
 

1- رنگ بنر نئونی

اثاثیه دست دوم یا قدیمی را با روکشی از یک یا دو رنگ مرمت نمایید. با استفاده از این رنگ می توانید یک قطعه را مرتب کرده و برای اتاق خواب فرزند نوجوان خود به کار ببرید. لوازم اضافی را از یاد نبرید. گاهی اوقات از یک چهار پایه می توانید بهترین استفاده را بکنید.

2- قالب های حفاظی

به کارگیری پاراوانهای رنگ شده سبب گستردگی هر اتاقی شوید، که می توانید باعث مخفی شدن مکان شلوغی در اتاق خود بشوید. یعنی گاهی اوقات از این قالب ها و صفحات رنگی می توانید به عنوان پارتیشن استفاده کنید. این صفحات به صورت اشکال هندسی ساده و استنسیل یافت می شوند.

3- سبک های کلاسیکی

یک کمد سنتی جای مناسبی برای ظروف چینی می باشد که قفسه های آن نازک بوده و دارای طرح کپی برداری باشد. البته قبل از نصب قفسه ها باید از اندازه بودن برای ظروف مطمئن شوید. طرح آن را به طور مناسب رنگ آمیزی نمایید. البته ما رنگی را استفاده می کنیم که نمایانگر احساسات درونی ما می باشد.

4- جزئیات کشو میز

برخی مواقع سبک مبلمان یا اثاثیه منزل از منابع متفاوتی الهام می گیرد: پارچه متکا، کاغذ دیواری، کار هنری یا حتی لباس یا از رنگ دیوار! ، آبی ملایم برای جلوه قفسه های کشوها استفاده نمایید. افزایش جزئیات: دستگیره های چینی کار را تمام می سازند.

5- ترکیب رنگ موکایی

برای جلوه ای تازه، بدون هیچ ترس و واهمه ای از رنگ ها استفاده کنید. برای مثال، صورتی را با رنگ موکا و قهوه ای اسپرسو سایه روشن کنید. فرش اتاق می تواند به نواره های کشوها الهام ببخشد. پشتی های رنگ موکا و صورتی نیز باعث پیوند بین وسایل اتاق خواهند شد.

6- کابینت های سنتی

برای بهتر جلوه دادن کابینت ها، تلاش نمایید. کابینت هایی به رنگ درخت بلوط جلوه ای جذاب به آشپزخانه می بخشند. که با کاشی سفید و پرده های سفید و قرمز هماهنگی خواهند داشت.

7- الگوی دست ساز

با کارهای هنری و رنگ شده و دست ساز به آشپزخانه خود جلوه ای بدیع ببخشید. اگر نگران این موضوع هستید که چه اقدامی بکنید، می توانید از یک پروژکتور تیره استفاده کنید و سپس به صورت دلخواه رنگ آمیزی و طراحی کنید.

8- کابینت های دو رنگی

با استفاده از دو مقدار از رنگ مشابه از هزینه های خود بکاهید. مثلا کابینت های بالایی را هاله ای از رنگ سبز مرکباتی بزنید. با استفاده از رنگ مارچوبه ای دستگیره ها و هماهنگی با رنگ پرده ها می توانید طرح خود را کامل کنید.


ما با استفاده از چندین نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد میتوانیم این فضای مرده را زنده تر و آپارتمان خود را دلباز تر نماییم .

1. انتخاب رنگ دیوارها

انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی بخصوص آپارتمانهای با متراژ کم بسیار مهم است. رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب ، انتخاب رنگهای روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است . اصولا" رنگهای روشن باعث می شوند که فضا بزرگتر بنظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده تر بنظر می آید. یکی از رنگهای مناسب آپارتمان رنگ استخوانی روشن است ، که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی با بیشتر رنگهای وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می نماید.جهت ایجاد تنوع در رنگ میتوانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگهای متنوع استفاده نمایید.

2. انتخاب کفپوش

جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی میتوان بهره گرفت .( از جمله سرامیک ها ، پارکتهای طرح چوب ، موکت و ...) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید ، در صورت استفاده از سرامیک می بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگهای تیره در کف ، فضا را فشرده تر نشان میدهد . معمولا استفاده از رنگ های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند ، یکی از معایب آن یکدست شدن فضا است که جهت برطرف کردن یکدستی آن می توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد. یا اینکه در میان سرامیک ها طرح هایی با رنگهای متفاوت را بکار گرفت.در صورت استفاده از پارکت نیز میبایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگهای روشن طرح چوب را انتخاب کرد.

3. انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری

انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگهایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری می نماید و فضا بزرگتر به نظر می آید. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود. در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبلها را تقریبا" چسبیده به دیوار ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبلها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسبتری را ایجاد نمایند. حتی المقدور سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچکترین فضاها نیز جلوگیری شود. اگر در جلوی پنجره ها از پرده های پارچه ای استفاده می کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود

4. نور پردازی

نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا به عهده دارد . استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می برد ، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسبتر است . در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با بکارگیری نور مصنوعی جبران نمایید. حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید ، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می نمایند. پرده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب میشوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می دهند.استفاده از نور پردازی موضعی بر روی قاب ها و ... نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا میشود.

5. استفاده از طبیعت

در ساختمانهای حیاط دار کمبود طبیعت بوسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران میشود . اما برای جبران آن در آپارتمان میتوان از گلدانهای کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد . سعی کنید گلدانها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید ، زیرا معمولا" گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.

 

در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن در طراحی داخلی آپارتمان استفاده کنید . شاید این سئوال برایتان پیش آید که بکارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟ در جواب باید بگویم این هنر شماست که با استفاده از قابها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع فضا را جذاب تر نمایید

تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.

به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یک سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و ارسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دکوراسیون و ابعاد دراماتیک و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است که همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد. طراحی داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی کننده اصولی باشد که در ادامه 7 اصل از آنها را می خوانید:

1 - نور را دریاب:

نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.

2 - فرم را بشناس:

فرم، توده فیزیکی یک شیء است که سه بعدی بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بیرونی بنا نسبت داده می شود، در حالی که فضای داخلی هم فرم خاص خود را تشکیل می دهد. معمولاً فرم فضای داخلی تابعی از عوامل مختلف است. دسترسی ها و سیرکولاسیون مهمترین این عوامل هستند. هر چند نمود فرم بیشتر در پوسته بیرونی یک بنا است با این حال نمود بیرون و درون می تواند یک شکل نباشد.

3 - فضا را احساس کن:

فضا را محدوده در دسترس کاربران دانسته اند. در طراحی داخلی معمولاً استفاده مؤثر از فضا و ارتباط آن با محیط، مهم است. مسأله ای که در رابطه با فضا مطرح می شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. از قرن ها پیش رویکرد عمده فیلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. در طی سال های اخیر هم ارتباط بین ابعاد انسانی با فضاهای داخلی به یکی از فاکتورهای مهم طراحی بدل شده که از آن تحت عنوان ارگونومی یا کار پژوهی در دید کلی و اندام سنجی (Anthropometry) در دید جزئی، یاد می شود. در طراحی داخلی می بایست رابطه درسـت انسان با فضا تعریـف شود و ابعاد بدن انسان ها برای سهولت دسترسی های فضایی مد نظر قرار گیرد.

4 - بافت را لمس کن:

بافـت مشخصـه ای از یک شیء اسـت که با لمس کـردن یا دیدن به چشـم می آید. بافت می تواند نرم یا خشن، کشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملکرد هر فضا تغییر می کند. چه بسا طراحی داخلی یک خانه نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما فضای داخلی یک سینما چنین سطوحی را برنتابد.

5 - شکل را بیازمای:

شکل، خط بیرونی یک شیء را تشکیل می دهد. در معماری معمولاً شکل و فرم را با هم اشتباه می گیرند. شکل یا صورت معادله کلمه Shape فرنگی است؛ در حالی که فرم املای فارسی همان Form است. معمولاً شکل ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. در ترکیب بندی یک فضا شکل اشیـا عامل تعیین کننده ای است. طراحان داخلی به کمک این عامل می توانند ترکیبات بصری گوناگونی پدید آورند.

6 - رنگ را در هم بیامیز:

در تعریف رنگ آن را خاصیت بصری فرم دانسته اند. در حقیقت عنصر فرم از طریق رنگ معنا می یابد. رنگ در طراحی داخلی احساس آدمی را تحت تأثیر قرار داده و روی فرم تأکید می کند، ضمن آنکه رنگ، حس مقیاس را هم موجب می شود. کاربرد رنگ هم، از یک فضای داخلی به فضای دیگر فرق می کند و در کاربرد رنگ، توجه به خصلت های روانی آدمیان ضرورت تام دارد.

7 - حجم را بشناس:

حجم عنصر مهم طراحی داخلی است. در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی احجام معماری هستیم. مقرنس ها و گوشواره ها خود بخشی از احجام خالی هستند. در این معماری مسایل حجمی اهمیت زیادی دارد. ما فضای داخلی را به واسطه لایه بیرونی بنا درک می کنیم. این لایه بیرونی در حقیقت همان حجم کلی بناست. در معماری مدرن، معمار به انتزاع و جدایی پوسته یا حجم بنا از درون آن می اندیشد و این جاست که دیوارها و سقف ها، فضایی تاکیدی ایجاد می کنند و خود را از قید و بندهای فضای داخل رها می کنند. این جا طراحی داخلی به مثابه یک سامان یا روش معمارانه مطرح می شود

منبع:

1doost.com

 


  
  

هتل آتلانتیس دبی

معماری | افتتاح رسمی هتل آتلانتیس دبی این هم یکی دیگه ازجاذبه های توریستی کشور دبی...
 

هتل های زنجیره ای آتلانتیس شعبه های مختلفی در دنیا داره و نقطه آغازش هم از هتل آتلانتیس باهاماس بوده.

حالا چرا این زنجیره ها همیشه به کشور خشک و بی آب و علف دبی میرسن ولی یک قدم اینورتر نمیاد نمی دونم...البته نه که ندونم ،آفای پارسی گفته اینجا جای گفتنش نیست

در هر صورت شعبه جدید این هتل که در دبی ساخته شده به لحاظ وسعت و امکانات در بین بقیه شعبه ها نظیر نداره.در مورد مکان ساخت هتل باید عرض کنم که در شهررو به پیشرفت دبی ، 3 تا جزیره مصنوعی به نام Palm( به شکل درخت نخل ) وجود داره که هتل در Palm جمیراه در آخرین نقطه در دل خلیج فارس به سمت ایران بنا شده.

هتل آتلانتیس دبی با هزینه یک میلیارد و ششصد میلیون دلار در زمینی به مساحت 45 هکتار با مجموع 1600 اتاق و سوییت ساخته شده.قیمت هر شب اقامت در این هتل که بزرگترین هتل خاورمیانه هم هست ، بین 700 دلار تا 25 هزار دلار برآورد شده.

هتل آتلانتیس که طی مراسمی باشکوه با هزینه 35 میلیون دلاربا تعداد 2000 مهمان ویژه در 24 سپتامبر 2008 افتتاح شد ، درچارچوب طرح افزایش جذب گردشگر دبی از هفت میلیون نفرکنونی به ده میلیون نفر در سال 2010 احداث شده.

.

 

در طراحی هتل آکواریوم های متعددی با 65000 گونه حیوانات دریایی از قبیل کوسه ، در تمام نقاط هتل تعبیه شده

درون هتل کافی نت هم در نظر گرفته شده.

یک پارک آبی جذاب هم برای تفریح کودکان و بزرگسالان در محوطه هتل احداث شد.

منبع :1doost.com


  
  
   1   2   3   4      >