سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خواری نادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات
تبادل لینک خودکار - افزایش رتبه و بازدید در گوگل.
بازدید امروز :43
بازدید دیروز :70
کل بازدید :236008
تعداد کل یاداشته ها : 308
103/2/30
3:40 ع
نمی دونی چی بپزی؟ از سایت ما بازدید کن!!

مواد لازم :
دو لیوان عدس
روغن 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل
پیاز متوسط یکعدد برای پیاز داغ
رب گوجه فرنگی 2 الی 3 قاشق غذاخوری

عدس را از دو روز قبل خیس کنید و آب آنرا عوض کنید . با اینکار شاید ؟ مقداری از املاح بیرون ریخته شود ولی دیگر دل درد نخواهید گرفت و رنگ آنهم پس از پخت تیره نمیشود . عدس ها را با روغن و آب ( یا آب مرغ یا گوشت اگر از قبل آماده دارید ) بپزید . پس از پخت کامل عدس ها - پیاز داغ و رب گوجه و نمک و فلفل ( و کمی در صورت تمایل ادویه گرام ماسالا یا هر نوع ادویه که می پسندید ) اضافه کنید . قوام عدسی را خیلی شل و خیلی سفت نکنید . میتونین با پیازداغ و گلپر تزیین کنین .

نکات :
میتونین ضمنا با لیمو ترش یا کمی سرکه و روغن زیتون سرو کنید .با بسیار کمی پودر گلپر خوشمزه و هضم اون آسونتر میشه.عصرانه و صبحانه ای مناسب و مقوی و غذایی کامل برای کودکان و سالمندان است .

Sofrekhune.com


  
  

 

مواد لازم  :
دو لیوان عدس
روغن 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل
پیاز متوسط یکعدد برای پیاز داغ
شیر 2 لیوان
خامه 1/3 پیمانه
کره 30 گرم


عدس را از دو روز قبل خیس کنید و آب آنرا عوض کنید . با اینکار شاید ؟ مقداری از املاح بیرون ریخته شود ولی دیگر دل درد نخواهید گرفت و رنگ آنهم پس از پخت تیره نمیشود . عدس ها را با روغن و آب ( یا آب مرغ یا گوشت اگر از قبل آماده دارید ) بپزید . در صورت تمایل ادویه گرام ماسالا یا هر نوع ادویه که می پسندید-اضافه کنید . قوام عدسی را خیلی شل و خیلی سفت نکنید . میتوانید پس از پخت کامل عدس ها داخل آن 2 لیوان شیر ( یا کمی خامه ) بریزید و کمی بجوشانید تا خیلی شل نباشد و جا بیافتد و در انتها کمی کره به آن اضافه کنید . این نوع عدسی سفید برای صبحانه ایده آل است .

نکات :
عصرانه و صبحانه ای مناسب و مقوی و نیز غذایی کامل برای کودک سالمند . ( این عدسی برای صبحانه در هتل داریوش کیش سرو میشود و بسیار خوشمزه است .)

Sofrekhune.com


  
  

مواد لازم :
لوبیا سبز 300 گرم
گوجه 2 عدد
کره 20 گرم
نمک و ‌فلفل
سیر 3عدد

لوبیا رو به مدت 10-15 دقیقه بذارید توی آب جوش بپزه .تو آب نمک نریزید.لوبیا نباید خیلی‌ بپزه. بعد از 15 دقیقه لوبیا‌ها رو آبکش کنین و کنار بذارین .توی ماهیتابه دیگه گوجه‌ها رو با سیری که ریز خورد کردین تو کره ای که آب شده کمی تفت بدین. حالا لوبیا‌ها رو به گوجه‌ها اضافه کنین و خیلی‌ کوتاه تفت بدین . نمک و فلفل اضافه کنین بعد لوبیا‌ها رو بکشین تو ظرف مورد نظر و نوش جون کنید. دستور به کوشش تن ناز و عکس : نت

نکات :
این خوراک لوبیا سبز برای دور چین یا برای کسانی‌ که گیاه خوارند مناسبه .در صورت تمایل میتونین پیاز هم داخلش خرد کنین . از سرکه یا لیموترش و روغن زیتون هم میشه بعنوان چاشنی استفاده کرد و به صورت سالاد سرو نمود .

Sofrekhune.com


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >