سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین مردم کسانی اند که از بدترین مسأله ها، می پرسند، تا دانشمندان را به اشتباه اندازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات
تبادل لینک خودکار - افزایش رتبه و بازدید در گوگل.
بازدید امروز :14
بازدید دیروز :30
کل بازدید :235909
تعداد کل یاداشته ها : 308
103/2/29
9:24 ص
نمی دونی چی بپزی؟ از سایت ما بازدید کن!!

گوشت شتر مرغ به تازگی وارد بازار ایران شده و در همین مدت ،توانسته مصرف کنندگان فراوانی پیدا کند . این گوشت با خواص غذایی بالا و بدون مواد مضرر بسیار زود طبخ و لذیذ است.
مواد لازم:
گوشت شترمرغ =500 گرم
سیر له شده= 2 حبه
آب لیموترش= 4 قاشق سوپخوری
روغن زیتون= 2 قاشق سوپخوری
فلفل قرمز تازه= 1 عدد
پودر زیره سبز =1 قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز= 1 قاشق چایخوری
برگ بو= 8 عدد
نمک و فلفل سیاه= به میزان لازم
فلفل های رنگی کوچک= به تعداد لازم
سیخ چوبی= به تعداد لازم
مواد لازم برای سالاد:
زیتون سبز= یک پیمانه
پیاز قرمز= 1 عدد
گوجه فرنگی فیله شده= 4 عدد
فلفل دلمه ای قرمز= 1 عدد
روغن زیتون=2 قاشق سوپخوری
نمک= به میزان لازم


طرز تهیه:
ابتدا گوشت ها را در اندازه های یک در چهار سانتیمتری برش دهید.
در ظرفی آب لیموترش، روغن زیتون ،سیر له شده، فلفل قرمز خرد شده، پودر زیره سبز، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه را مخلوط کنید. سپس گوشت ها را دو ساعت در این مواد قرار دهید و با درپوش در یخچال بگذارید.
پس از این مدت، گوشت ها را به سیخ بکشید و بین هر تکه گوشت یک عدد برگ بو قرار دهید. برای این کار لازم است برگ بوها را 2 ساعت در آب ولرم قرار دهید تا تازه شود و آنها را راحت از سیخ رد کنید. در ضمن، می توانید بین گوشت ها از فلفل های رنگی نیز استفاده کنید. (در صورتی که برگ بو در دسترس نداشتید می توانید از برگ درخت نارنگی، نارنج یا پرتقال نیز استفاده کنید.)
سپس می توانید کباب ها را روی حرارت مستقیم آتش، کباب کنید و با سالسای گوجه فرنگی و زیتون آن را سرو کنید.
طرز تهیه سالادا:
زیتون سبز، پیاز، فیله گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمز را ریز خرد کنید و در ظرفی همراه با روغن زیتون و نمک آن را مخلوط کنید و سرو کنید


  
  

مواد لازم برای 4 نفر:
گوشت گوساله(به صورت باریک خرد شود)=450 گرم
روغن مایع= یک قاشق سوپ‌خوری
کره=25 گرم یا 2 قاشق سوپ‌خوری
پیاز بزرگ(به صورت خلالی خرد شود)=یک عدد
آرد گندم=یک قاشق سوپ‌خوری
رب گوجه‌فرنگی=یک قاشق چای‌خوری
سس خردل=یک قاشق چای‌خوری
آب لیموترش=یک قاشق چای‌خوری
خامه=دوسوم پیمانه
به میزان لازم=نمک و فلفل
جعفری خردشده =کمی برای تزئین
سیب‌زمینی=500 گرم
طرز تهیه:
1– تابه نچسبی آماده کرده و روغن را به‌همراه نیمی از کره در آن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا روغن داغ شده و کره نیز آب شود. حالا تکه‌های گوشت را به روغن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که گوشت‌ها تغییر رنگ پیدا کنند و متمایل به قهوه‌ای شوند روی شعله زیاد اجاق‌گاز حرارت دهید. پس از آن، گوشت را به‌همراه روغن و‌ آب حاصل از پخت آن به ظرف دیگری منتقل کنید.
2– باقیمانده کره را در تابه ریخته و پیاز خردشده را در کره آب‌شده به مدت 10 دقیقه تفت دهید.آرد، رب گوجه‌فرنگی، سس خردل، آب لیموترش و خامه را به ترتیب به پیازداغ اضافه کرده و کمی حرارت دهید.
3– حالا گوشت‌های سرخ‌شده را به داخل تابه برگردانید و شعله را کم کنید و حرارت‌دادن را تا زمانی ادامه دهید که سس شروع به جوشیدن کند و حباب‌هایی روی آن ایجاد شود. در طول این مدت، مرتب مواد را هم بزنید. درضمن اضافه‌کردن نمک و فلفل را نیز برای طعم‌دارکردن غذا فراموش نکنید.
4– در پایان، سیب‌زمینی‌هایی را که به‌صورت خلالی خرد کرده بودید، در روغن سرخ کرده و پس از ریختن خوراک در بشقاب به‌همراه سیب‌زمینی و جعفری خردشده سرو کنید


  
  

مواد لازم:
گوشت بی استخوان گوساله=750 گرم
پیاز=2 عدد
رب گوجه=1 قاشق سوپخوری
نمک= به مقدار لازم
کره= 250 گرم
سیب زمینی =0/5 کیلو
برگ بو= 4 عدد
فلفل= به مقدار لازم

 


طرز تهیه :
گوشت را به اندازه کف دست ، ورقه ورقه ببرید و با تیزی کارد روی آن بزنید تا صاف و نرم شود . با حرارت ملایم کمی سرخ کنید . پیاز را خرد و سرخ کنید و همراه با یک لیوان آب روی گوشت ها بریزید و روی حرارت بسیار کم بگذارید بپزد . بعد از یک ساعت نمک ، فلفل و برگ بو به آن بزنید . اگر گوشت نپخته بود ، دوباره یک لیوان آب گرم بریزید ، ولی سعی کنید حرارت کم باشد که گوشت بپزد و نیازی به آب ریختن دوباره نباشد . رب گوجه را در کره سرخ کنید و آخر کار روی گوشت بدهید . سیب زمینی ها را بپزید ، سپس خرد و در کمی کره سرخ کنید و دور بیفتک که در دیس کشیده اید ، بچینید . سیب زمینی را می توانید در فر تنوری کنید .


  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >