سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیم از خدا کلید هر حکمتی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات
تبادل لینک خودکار - افزایش رتبه و بازدید در گوگل.
بازدید امروز :48
بازدید دیروز :30
کل بازدید :235512
تعداد کل یاداشته ها : 308
103/2/15
4:42 ع
نمی دونی چی بپزی؟ از سایت ما بازدید کن!!

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

معماری | فنگ شویی چیست؟ عبارت فنگ شویی به صورت تحت الفظی به معنای (( باد و آب )) است، ولی در واقع به معنای هنر زندگی موزون با محیط میباشد.
 

زمانی که به هماهنگی با تمام محیط اشیای خود دست یابیم، زندگی با لطافت بیشتری پیش رفته و رسیدن به اهداف بسیار آسان میشوند. مکان زندگی ما و نحوه ای که اشیای هر اتاق را منظم می کنیم، به شکل شگفت آوری بر کیفیت زندگی ما تاثیر میگذارند.

زمانی خانواده ای در آپارتمانی واقع در یکی از محلات فقیر شهر زندگی میکرد.زمین این محله نسبت به محیط اطراف پایین تر بود و به همین دلیل در ماههای زمستان هر روزبا یک مه غلیظ صبحگاهی پوشیده می شد. زمانی که باد از سمت خاصی می وزید، این مه تبدیل به توده زرد کثیفی می شد که بوی مشمئز کننده با فاضلاب را از کیلومترها دورتر به محله می آورد در تمام مدتی که این خانواده در این مکان زندگی میکردند، به دلیل محیط نا مناسب دچار روحیه بی تفاوتی شدیدی بودند. سر انجام پس از مدتی وضعیت اقتصادی خانواده بهتر شد و به محله مناسب تری نقل مکان کردند. بلافاصله همه انرژی و اشتیاق بیشتری برای فعالیت پیدا کردند. آن مکان منفی باعث اضمحلال انرژی انها می شد در حالی که مکان مثبت آن را تقویت میکرد.

البته بدیهی است که همیشه نقل مکان و تغییر کالبدی محل اقامت ممکن نیست اما با استفاده ا ز فنگ شویی میتوان شرایط داخل آپارتمان را به نحو موثری عوض کرد.هنگامی که موفق می شویم آپارتمان خود را از مکانی به عنوان بیتوته شبانه به یک خانه تبدیل کنیم از نظر فنگ شویی در مسیر درستی قرار گرفته ایم. این کار به راحتی با تغییر نظم مبلمان یا نورپردازی مناسب در گوشه های تاریک خانه عملی است.

مسلما برای همه ما اتفاق افتاده که به آپارتمانی وارد میشویم و بلافاصله راحتی و گرمی یک خانه را احساس کنیم. و باز بدون شک همه ما آپارتمانهایی را دیده ایم که بی دلیل ناراحت به نظر میرسند. آپارتمان اول از نظر فنگ شویی مثبت تلقی میشود.در حالی که آپارتمان دوم چنین نیست. با تدابیر خاصی در آپارتمان دوم نیز میتوان راحتی وآسایش آپارتمان اول را به دست آورد.

با فنگ شویی می توان احساس خانه بودن را در آپارتمان به وجود آورد. و هنگامی که محیط آن متعادل و متوازن شد بدون شک در تمام زمینه های زندگی ، شادتر سلامت تر و موفق تر خواهیم بود. با بهره گیری از نیروی حیاتی چی به مزایای روز افزونی دست خواهیم یافت.

منبع: کتاب فنگ شویی برای زندگی در آپارتمان


سلام