سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در خردسالی بپرسد، در بزرگسالی پاسخ دهد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات
تبادل لینک خودکار - افزایش رتبه و بازدید در گوگل.
بازدید امروز :6
بازدید دیروز :29
کل بازدید :235662
تعداد کل یاداشته ها : 308
103/2/22
11:15 ص
نمی دونی چی بپزی؟ از سایت ما بازدید کن!!

4 مسئله ای که هیچگاه نباید به روی آقایون آورد

خانه و خانواده | 4 مسئله ای که هیچگاه نباید به روی آقایون آورد خانم خوبم، کمکم کن برای فرزندانم یک قهرمان باشم. از من و از کارهای خوبی که کرده ام تعریف کن و فقط از کاستی هایم حرف نزن.
 

همان طور که به بچه هایمان هم گفته ام: «تو را دوست دارم و به تو افتخار می کنم» نیاز دارم که من هم همین را از تو بشنوم که: «دوستم داری و به عنوان یک شوهر و یک پدر به من افتخار می کنی».

یک شوهر به تحسین و احترام دائم نیاز دارد. بخشی از این تحسین و احترام را می تواند در محیط کار و والدین و سایرین دریافت کند. اما مشتاق است که بخش عمده آن را از همسرش دریافت کند.

به شوهرت احترام بگذار. علی رغم همه کمبودهایش (که تو ضعفهایش را بهتر از هر کسی می شناسی). بگذار بداند که تو فکر می کنی او بزرگ است و تحسینش می کنی.

وکیل من باش. طرف من باش. اگر فکر می کنی اشتباه می کنم، راهنمایی ام کن تا به سمتی که فکر می کنی درست است بروم. نخواه که بر من مسلط شوی و مرا به آن سو بکشانی.

وقتی دارم از خودم انتقاد می کنم. وقتش نیست که بارم کنی.

وقتی دارم داستانی را تعریف می کنم. با تصحیح جزئیات حرفم را قطع نکن. واقعیت ها مهم نیستند. مهم آن است که حمایتم کنی و کاری کنی که خوب به نظر برسم. نه مثل احمتقی که نمی تواند واقعیت ها را بیان کند.

به داستان هایم گوش کن. حتی اگر به نظرت ملال آور بیایند. برای من ملال آور نیستند و لابد دلیلی دارم که می خواهم آنها را برای تو بگویم.

? سلام گلهای من

بیاین کمی کاربردی تر با هم صحبت کنیم ... موافقید؟

این 4 نکته شاید برایتان عجیب و باور نکردنی باشد اما حقیقتاً در زندگی تأثیر بسزایی دارد پس حتماً این 4 نکته را به یاد داشته باشید.

در روابط زناشویی مسائلی وجود دارند که یک زن هیچگاه نباید در مورد مرد مطرح نموده و یا با سخنی نیش دار اقدام به آزار و اذیت او نماید.

شما می توانید در مورد نحوه لباس پوشیدن و یا اضافه وزن شوهر خود صحبت نمایید بدون اینکه برای وی دلخوری پیش بیاید و یا از شما دلگیر گردد اما 3 مسئله وجود دارد که پیش کشیدن هر یک تاثیر ناگواری در روحیه و غرور یک مرد برجای خواهد گذاشت. چرا که اولا باعث می گردد که او خودش را با خصیصه های مردان دیگر مقایسه نموده و سرخورده شود ثانیا به دلیل این که تغییر مسائل مذکور به دست خود آدم نبوده و جزو ویژگیهای هر انسانی است، موجب افسردگی و ناامیدی خواهد گردید.

? بنیه مالی و پول
واضح است که داشتن پول بیشتر بهتر از داشتن مقدار کم آن می باشد. مردان بر این تصورند که میزان سرمایه و قدرت مالی آنها منعکس کننده ارزشهای درونیشان است. بنابراین گوشه و کنایه زدن در مورد درآمد یک مرد در حقیقت لطمه زدن به غرور او محسوب می گردد. وقتی به مرد با سخنی نیش دار میگویید که مثلا تلویزیون ما کوچکترین تلویزیونی است که تا حالا دیده ام، در وجود و ضمیر او آتشی بر می افروزید چون او را در برابر مردهای دیگری که می شناسید شرمنده و تحقیر نموده اید: مردانی با تلویزیونهای بزرگتر و پیشرفته تر. تلویزیون بزرگ یعنی کیف پر از پول؛ و درآمد یک مرد چیزی نیست که بتواند آنرا فورا تغییر دهد. مگر اینکه بخواهد به یک بانک دستبرد بزند.

شکاف زمانی عمیق تر می شود که یک زن خانه محقر شوهرش را به روی او زده و میپرسد: میتونم بپرسم پولاتو کجا خرج میکنی؟

آیا شوهر باید بگوید صرف داروهای گران قیمت رفع کم مویی میکند؟ نمی داند...

? موی سر
اگر مسئله ای وجود داشته باشد که مردان نسبت به آن حساس باشند، این مسئله موی سر آنها است. هر مردی نگران این موضوع می باشد که بالاخره موی سرش را از دست خواهد داد، چون مردان تصور میکنند که با ریختن موی سر، جذابیت آنها در برابر همسرشان نیز ازبین خواهد رفت. یکی از دوستان من بعد از اینکه نامزدش به او گفت: موهای خوش رنگی داری ولی حیف که کم پشته، دچار افسردگی شد. در حقیقت او کار زیادی برای پرپشت کردن موهایش نمی توانست انجام دهد مگر اینکه به سراغ داروهای گران قیمت رشد مو میرفت.

? قد

مردها کاری زیادی در مورد کوتاهی قد خود نمیتوانند انجام دهند. با اینکه بسیاری مردان کوتاه قد و در عین حال قدرتمند و موفق، در اجتماع وجود دارند، مطالعات نشان داده که مردان بلند قد جدیتر از مردان کوتاه قد در نظر گرفته می شوند.

? مردانگی

مسخره نمودن مردانگی یک فرد، شکنجه آورترین گوشه و کنایه برای وی به شمار می آید. یک زن باید بداند که هرگز نباید شوهر خود را به دلیل ناتوانی ها و ضعف های وی مورد سرزنش و استهزاء قرار دهد چرا که این مطلب می تـواند صـدمات و زیان های جبران ناپذیری در روحیه و زندگی او بگذارد.

نـکته این است که وقتی شما به شوهر خود این موضوع را گوشزد می کنید، در حقیـقـت او تصور می نماید که نسبت به مردان دیگر دارای ضعف و ناتوانی شدید است و همین امر باعث سرشکستگی و آزردگی خاطری وی می گردد.

نکته دیگر اینکه حقیقت امر این است که مردها هم انسان هستند و سرشار از احساس می باشند. غیرت دارند، نیازمند احترام هستند و می خواهند کسی باشد که آنها را از صمیمی قلب دوست بدارند. اما بسیاری از آنها وحشت دارند که احساسات واقعی خود را با همسرانشان در میان بگذارند چرا که احساس می کنند شاید از طرف خانم ها مورد احترام قرار نگرفته و عواطفشان خدشه دارد شود.

مردها علاقه خاصی به در میان گذاشتن احساساتشان با خانم ها دارند اما فقط زمانی این کار را انجام می دهند که مطمئن شوند ارزش درونیشان حفظ شده و شاهد برخورد مناسبی خواهند بود. در غیر اینصورت، بله، در مورد تحقیر و اهانت خانم ها محافظه کارانه عمل می کنند. مردها دوست دارند که ارتباط بالغ و کاملی را با خانم ها برقرار کنند تا اینکه مانند شوالیه ای برای نجات خانم ها از ذلت ظاهر شوند.

جالب است بدانید که این موارد برگرفته از نظرات خود آقایان است در ادامه اشاره عینی به نظر یکی دیگر از آقایان می کنم که فکر کردم اگر به صورت نقل قول بیاید، جالب باشد:

مرد از همسرش وجود او را میخواهد. وجودی که بتواند همیشه به او افتخار کند. مرد از همسرش اهمیت میخواهد.

مردان شخصیتی ساده اما بسیار پیچیده دارند که این شخصیت را هیچکس نمی تواند بشناسد حتی خود مردان. اما این شخصیت را فقط بر یک فرد آگاهی میدهند آن هم همسرشان اما زمانی که بدانند همسرشان می خواهد که او را بشناسد، همیشه میگویند زنها به دنبال تکیه گاه و سرپناه و پشتیبان هستند اما از این غافلیم که مردان بیشتر از زنان سرپناه و تکیه گاه و پشتیبان میخواهند.

مرد یک جسم سختی است اما همیشه دارای یک بچه درون بسیار لطیف است که به رو آوردن شخصیت به دست هیچکس رو نمیشود جز همسر مهربان یک مرد.

مردان همیشه خواسته های زنان را تا حدی که میتوانند بر طرف میکنند اما همسر آنها این طور نیستند و همیشه شخصیتی خودخواه دارند.

...

همسر تنها موجودی هست که میتواند دل شکسته یک مرد را تسکین دهد. مرد از زن مهربانی او را میخواهد تا بتواند در آغوش همسرش با احساس علاقه و اوج امنیت قرار گیرد.

به طور کلی مرد از زن مخواهد که برایش درختی پر از شاخ و برگ های سبز باشد تا در سایه ی آن درخت بتواند احساس آرامش و امنیت کند. اما هیچ زنی برای مردش اینطوری نیست یا به طور کلی کمیاب است چنین زنان.

به امید روزی که زنان مردها را خوب بشناسند و برای آنها یک موجود مورد اعتماد باشند و برای آنها در تمام روزهای خوب و بد یک سرپناه همیشگی باشند.

پس حواس خود را جمع کرده و با به خاطر سپردن این موارد از به خطر افتادن زندگی آینده خود جلوگیری کنید.

موفق باشید... زندگی عسلتون گوارای وجود.